З дітьми і для дітей
Центр позашкільної роботи Святошинського району м. Києва
 
Методична служба

Структура методичної служби

Модель методичної служби Центру позашкільної роботи (ЦПР) включає:

  • Керівника служби
  • Методистів структурних відділів
  • Інформаційно-методичний кабінет, на який покладено завдання інформаційно-методичного забезпечення діяльності закладу
  • Науково-методичну раду, метою діяльності якої є забезпечення ефективного управління системою науково-методичної роботи в закладі
Функції методичної служби

Функції діяльності методичної служби: інформаційна, аналітична, планово-прогностична, проектна, організаційно-координувальна, навчально-методична, діагностична, моделююча.

Інформаційна функція – забезпечення педагогічних працівників на основі діагностики інформаційних потреб інформацією про зміст позашкільної освіти, нові технології навчання та виховання, нові науково-методичні посібники; оновлення інформації, яка постійно змінюється у результаті розвитку науки та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій; збір та обробка інформації з проблем науково-методичної роботи; створення інформаційних банків даних з актуальних питань позашкільної освіти, діяльності закладу.

Аналітична функція – спрямована на вивчення стану науково-методичної роботи та обґрунтованості використання способів, засобів щодо досягнення цілей, на об'єктивну оцінку отриманих результатів та розробку механізмів переведення досліджуваної системи в новий стан.

Планово-прогностична функція – спрямована на вибір як ідеальних, так і реальних цілей та розробку програм їх досягнення. Об'єктами прогнозування є:

  • соціальне замовлення закладу;
  • програмно-методичне забезпечення;
  • матеріально-технічне забезпечення;
  • контингент учнів;
  • впровадження нових педагогічних технологій освітнього процесу;
  • очікувані результати, які будуть досягнуті в результаті нововведень;
  • результативність дослідно-експериментальної роботи;
  • мережа гуртків, секцій, творчих об'єднань;

Проектна функція – спрямована на розробку змісту і створення різних проектів діяльності закладу:

  • програми розвитку закладу та інших стратегічних документів;
  • освітніх програм;
  • нормативних документів, що забезпечують функціонування закладу;
  • методичних документів;
  • технологій здійснення процедур інноваційної діяльності закладу.

Організаційно-координувальна функція забезпечує:

  • створення та організацію роботи структур, що забезпечують діяльність методичної служби (тимчасових творчих і дослідницьких груп, експертних рад, лабораторій тощо);
  • раціональний розподіл функціональних обов'язків між організаторами методичної роботи (додаток);
  • науково-методичне забезпечення організації системи дослідно-експериментальної роботи в закладі;
  • організацію системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • організацію конференцій, семінарів тощо;
  • організацію системи зовнішніх зв'язків закладу, необхідних для успішного здійснення нововведень;
  • координацію спільної діяльності учасників інноваційного процесу;
  • координацію діяльності закладу зі школами;
  • організацію редагування програм, навчально-методичних посібників, результатів дослідно-експериментальної роботи.

Навчально-методична функція – спрямована на відбір і методики опрацювання сучасних наукових досягнень у галузі позашкільної освіти та надання рекомендацій щодо їх впровадження в педагогічну практику закладу; підвищення професійного рівня конкретного педагога, розвиток його творчого потенціалу. Реалізація навчально-методичної функції здійснюється через різні організаційні форми підвищення кваліфікації педагогів.

Діагностична функція — систематичний моніторинг освітнього процесу, рівня розвитку ключових компетенцій учнів, їхніх навчальних досягнень, а також професійного рівня педагогічних працівників.

Моделююча функція — моделювання змісту, форм і методів з підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Для реалізації мети та завдань своєї діяльності методична служба в ЦПР співпрацює з адміністрацією закладу, педагогами, учнями, батьківським активом, науковими установами, громадськими організаціями.

Мета методичної служби
Метою діяльності служби є науково-методичне забезпечення діяльності закладу, організація науково-методичної роботи, підвищення професійного рівня педагогічних працівників і розвиток їхнього творчого потенціалу.
Функціонування методичної служби спрямоване на формування готовності педагогів мобільно і адекватно реагувати на зміни в позашкільній освіті, організацію інноваційної діяльності в закладі.

Завдання методичної служби
Завдання діяльності методичної служби:

  • дослідження освітніх потреб соціуму;
  • аналіз стану освітнього процесу в закладі (структурному підрозділі);
  • надання педагогічним працівникам необхідної інформації з основних напрямів розвитку позашкільної освіти, програмного забезпечення, нових педагогічних технологій;
  • забезпечення високої якості освітнього процесу шляхом впровадження програм нового покоління, нових педагогічних технологій навчання і виховання;
  • виявлення, вивчення та оцінка результативності педагогічного досвіду в закладі. Узагальнення і поширення кращого педагогічного досвіду;
  • прогнозування, планування та організація роботи з підвищення рівня професійної компетентності педагогів;
  • надання підтримки педагогічним працівникам і керівникам закладу в інноваційній діяльності, організації і проведенні дослідно-експериментальної роботи; експертній оцінці авторських програм, науково-методичних посібників, допомога в підготовці педагогів до атестації;
  • здійснення в установленому порядку редакційно-видавничої діяльності;
  • організація спільної роботи з науково-дослідними лабораторіями, методичними установами і вищими навчальними закладами в проведенні дослідно-експериментальної роботи.

Напрями методичної служби
Основними напрямами діяльності методичної служби є:

  • програмно-методичне забезпечення стратегічних напрямів діяльності закладу;
  • надання організаційно-методичної допомоги педагогам в навчанні і вихованні дітей;
  • оновлення програмного забезпечення освітнього процесу в закладі;
  • впровадження в практику діяльності закладу наукових досліджень та досягнень перспективного педагогічного досвіду;
  • організація роботи з підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • керівництво роботою методичних об'єднань, лабораторій, творчих груп педагогів;
  • ознайомлення педагогічних працівників з досягненнями педагогічної науки і практики;
  • вивчення рівня професійної підготовки педагогів, їхніх професійних потреб і проблем;
  • участь в атестаційній, експертних комісіях;
  • проведення різноманітних семінарів, нарад, конференцій, конкурсів, дискусій тощо;
  • надання допомоги загальноосвітнім навчальним закладам в організації роботи гуртків, секцій, клубів тощо, створення спільних проектів діяльності.
  • Зміст діяльності методичної служби в ЦПР визначається цільовими завданнями розвитку закладу.

Основним змістом діяльності методичної служби є:

  • надання практичної допомоги педагогічним працівникам в оволодінні сучасними технологіями навчання й виховання: підвищення фахової майстерності та психолого-педагогічної підготовки педагогів;
  • підвищення акмеологічної культури педагогів, стимулювання їх на вищі професійні досягнення, орієнтацію на педагогічний успіх, розвиток професійної компетентності і компетенцій учня;
  • проектування та практична реалізація моделі ЦПР як закладу життєвої компетентності;
  • становлення компетентнісно спрямованого освітнього процесу у єдності змістових, технологічних, особистісних, управлінських параметрів;
  • експериментальна перевірка цільових проектів розвитку життєвої компетентності учнів;
  • створення навчально-методичних комплектів (посібників, методичних рекомендацій, програм);
  • створення проектів спільної діяльності з соціальними партнерами;
  • організація роботи за єдиною науково-методичною проблемою.

Методична проблема

Партнерство

Кадрове забезпечення
Центр позашкільної роботи "Північне сяйво" м. Києва (м. Житомирська)
Інформаційно-методичний кабінет "Перспектива"
Кабінет: 106
Телефон: 450-18-79
Ковганич Галина Григорівна, методист
Молчанова Марія Юріївна, методист
Контактна інформація: mariia_cpr@ukr.net
Безрук Катерина Олександрівна, методист
Контактна інформація: katebezryk@ukr.net
Марченко Катерина Сергіївна, методист
Контактна інформація: katerina_marchenko_vs@ukr.net