Моделювання (технічне, стендове)
Хто готовий, почавши з азів, створити об'єкт, модель, макет? Перші кроки технічного моделювання.
Область технічного моделювання - на рідкість широка і різноманітна. Своїми руками при належному вмінні, фантазії, терпінні і здібностях можна зробити багато чого. Це стосується і різних моделей літальних апаратів, і кораблів, і автомашин, і навіть роботів. Але завжди необхідно з чогось починати: як відомо, Київ не відразу будувалася, і без елементарних знань досить безглуздо претендувати на створення шедевра.
Початкове технічне моделювання - перша і одна з найважливіших ступенів у діяльності юного інженера, конструктора і винахідника, що насмілився створити новий об'єкт. Спочатку необхідно познайомитися з особливостями і властивостями матеріалів, з яких будуть створюватися макети і моделі, потім важливо навчитися їх обробляти. Звичайно, всі навчаються за принципом «від простого до складного»: від створення чи не примітивних об'єктів - послідовно - до вдосконалених, з внутрішніми механізмами і схемами, які можна, в залежності від призначення, і в небеса запустити, і на воду поставити.
Творчі лабораторії і гуртки нашого Центру творчості навчають дітей початковому технічному моделюванню. Досвідчені й уважні керівники, планомірно і поступально готуючи школярів, розвивають в них уважність, акуратність, творчу фантазію. Гуртківці покращують свої знання в області математики, фізики (завжди розглядаються основи механіки, електротехніка), креслення.
Заняття з початкового технічного моделювання відрізняються різноманітністю і широкою спрямованістю. Разом з тим дітям спочатку потрібно освоїти найпростіші техніки роботи, тому перший рік навчання, як правило, присвячений роботі з картоном і папером, шаблонами і найпростішим ручним інструментом. Все це потрібно для того щоб закласти базу подальшого розвитку дітей. Другий рік навчання - багато в чому визначальний. Хлопчики і дівчатка дізнаються, яка будова основних видів техніки, знайомляться з технологією виготовлення об'ємних моделей, вчаться працювати з більш складними інструментами.
Стендове моделювання
Стендове моделювання має багату і цікаву історію. ще з давніх часів. Перш ніж побудувати будинок, а пізніше при виготовленні машин і механізмів, спочатку виконували його зменшену модель-копію. Неоціненна роль моделювання та конструювання в розумовому розвитку дитини. Виготовляючи стендову модель тієї чи іншої машини, діти знайомляться не тільки з її пристроєм, основними частинами і вузлами, а й призначенням, областю її застосування людиною, отримують відомості загальноосвітнього характеру, вчаться планувати і виконувати намічений план, знаходити найбільш раціональне конструктивне рішення. Заняття розвивають інтелектуальні та інструментальні здібності, уяву і конструктивне мислення, прищеплюють практичні навички роботи зі схемами і кресленнями.
Програма гуртка стендового моделювання має технічну та художню спрямованість. Передбачає додаткову освіту дітей в області стендового моделізму. Спрямована на розвиток пізнавальних, аналітичних, художніх і технічних здібностей.
Психологічний ефект початкового технічної творчості
Сучасна педагогічна наука намагається не тільки запропонувати ряд методик, програм і сценаріїв, але і осмислити вплив того чи іншого виду діяльності на розвиток дитини - як фізичного і інтелектуального, так і духовно-морального. Особливий інтерес представляють напрямки, що поєднують технічну частину і творчу. Будь-яка модель, конструкція або іграшка, виготовлена своїми руками, має величезний потенціал для психології дитини, дає потужний внутрішній заряд. Направте енергію дитини в творчо-технічне русло, і результат довго чекати не доведеться. Займаючись початковим технічним моделюванням, дитина стає більш впевненою у собі і своїх силах, отримує навик спілкування з однолітками. Перші предмети, зроблені самостійно, мають реальне практичне застосування, буквально окриляють - дарують відчуття радості і стимул творити далі, пізнавати нові і нові закони фізики, математики, механіки, креслення. Ось тому в тому, що стосується технічної творчості, важливо отримання початкових навичок і умінь. На цьому етапі потрібно не тільки зміцнити знання юного технаря, але і захопити його предметом.
Головне зацікавити дітей, а не дати їм можливість просто посидіти біля комп'ютера і більше нічого не побачити. Дозволити їм реально доторкнутися до історії в цілому і до історії України особливо. А як приємно бачити, як починають горіти очі не тільки у дітей, але і у батьків, коли їх дитина починає не просто брати участь у виставках-конкурсах, а й займати призові місця!
Про роль креслярських інструментів в гуртках технічного моделювання
Робота в гуртку початкового технічного моделювання передбачає те, що діти будуть використовувати різні креслярські інструменти. Серед них - лінійка, кутник, циркуль, креслярська дошка, олівці. Хлопчики і дівчатка вчаться будувати паралельні і перпендикулярні лінії за допомогою лінійки і двох кутників, освоюють роботи з циркулями і вимірювачами. Юні «технарі» дізнаються, що таке лінія, діаметр і радіус, чім суцільна тонка лінія відрізняється від центрових (осьових) ліній, розширяють знання про симетричні фігури, знайомляться з поняттям масштабу.