Круглий стіл «Формування соціально успішної особистості в закладах освіти: стратегія, суб’єкти, зміст»

В Інституті проблем виховання НАПН України 22 жовтня 2021 р., в рамках ХІІІ Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті» відбувся круглий стіл «Формування соціально успішної особистості в закладах освіти: стратегія, суб’єкти, зміст».



Трансформаційні процеси, що нині відбуваються в освіті, висувають на порядок денний надзвичайно важливе завдання – формування соціально успішної особистості, компетентної, соціально зрілої, творчої особистості, здатної до усвідомленого вибору, громадянина-патріота.

Розв’язання завдань виховання такої особистості зумовлює необхідність переосмислення усіх факторів, від яких залежить якість та результативність освітнього процесу, його змісту, методів, форм, відмови від шаблонності в роботі, пошуку педагогічних ідей. У цьому контексті заслуговує особливої уваги тема круглого столу.

Цільовим орієнтирами круглого столу були:

  • висвітлення результатів пошуку українських та зарубіжних дослідників з теми круглого столу;
  • ознайомлення з новими досягненнями в галузі наукових досліджень з даної проблеми;
  • аналіз сучасного стану формування соціальної успішності особистості в закладах освіти;
  • презентація досвіду формування соціальної успішності особистості в освітньому процесі сучасних закладів освіти;
  • обговорення проблем та визначення перспектив впровадження інноваційних виховних технологій в контексті проблемного поля соціальної успішності;
  • стимулювання подальшої пошукової, дослідницької, експериментальної діяльності в контексті ключових проблем круглого столу;
  • сприяння співробітництву та взаємоінтеграції досвіду учасників круглого столу щодо впровадження в практику роботи ефективної стратегії формування соціально успішної особистості.

На круглому столі власний досвід формування соціально успішної особистості презентували науковці Інституту проблем виховання НАПН України, ДНУ «Інституту модернізації змісту освіти», Великобурімської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чорнобаївської селищної ради Черкаської області, КВНЗ «Харківської академії неперервної освіти», Комунального закладу загальної середньої освіти I-III ступенів №3 Жовтоводської міської рад, педагогічні працівники Центру позашкільної роботи Святошинського району м. Києва.

Модератором круглого столу були Безрук Катерина Олександрівна, методист Центру позашкільної роботи, науковий співробітник, аспірантка Інституту проблем виховання НАПН України; Марченко Катерина Сергіївна, завідувачка відділу психолого-методичного забезпечення Центру позашкільної роботи Святошинського р-ну м. Києва.

З темами виступів можете ознайомитися нижче:

  • Формування соціально успішної особистості в фокусі наукових досліджень
  • Сучасні підходи до формування соціально успішної особистості
  • Виховання соціально успішної особистості: цінності і смисли
  • Концептуальні засади діяльності школи соціального успіху
  • Розвиток професійної компетентності педагога-виховника: сучасні акценти
  • Ключові компетентності: значення для життєвого успіху особистості
  • Креативність у формуванні соціально успішної особистості: потреба дитини чи вимога часу
  • Формування соціально успішної особистості засобами неформальної освіти окреслить
  • Учнівське самоврядування – ефективний ресурс формування соціально успішної особистості
  • Реалізація потенціалу креолізованих текстів у формуванні соціально успішної особистості
  • Проєктна діяльність в системі технологій формування соціально успішної особистості
  • Виховання соціально успішної особистості засобами декоративно-ужиткового мистецтва
  • Усвідомлений професійний вибір – шлях до успіху
  • Соціальне партнерство закладу освіти у формуванні соціально успішної особистості
  • Робота в команді як ключова навичка формування соціально успішної особистості
  • Шлях до успіху. Як стати соціально успішною особистістю

Підводячи підсумки круглого столу, зазначаємо, що формування соціально успішної особистості є одним із завдань сучасної освіти, саме соціально успішна особистість має бути результатом освітнього процесу.

Маємо надію, що висловлені на цьому круглому столі надихнуть педагогів на творчий підхід до справи, допоможуть по-новому подивитися на власну місію у навчанні і вихованні учнів.

Дякуємо за участь!