Потрібно залучити широке коло наших вихованців до дослідницької діяльності, зробити її привабливою. Пропоную піти назустріч обдарованим дітям і запропонувати їм широкий спектр цікавої і доступної тематики / проблематики:
- світ моїх захоплень
- місто моєї мрії
- яскраві постаті науки, техніки, мистецтва (світ, Україна, Київ, Святошинський район)
- з історії науки, техніки, мистецтва
- тенденції розвитку науки, техніки, мистецтва
Особливу увагу маємо приділити історії ЦПР (тобто – традиціям, здобуткам, перемогам ТО), адже за два роки нам виповниться 50! Цитата: «Наука будується з ідей, а не з фактів» (М. Бунґе, один з організаторів КПІ).
Отже, юні дослідники мають з’ясувати, які ідеї надихали засновників ТО, які ідеї покладено в основу кращих творчих доробків різних років, які ідеї надихають сьогодні співпрацю дітей та керівників студій, ансамблів і майстерень.
Залучаючи дітей до участі в дослідницькій роботі, слід чітко розрізняти обсяг звіту (повідомлення, доповідь) та ступінь власного продукту (реферат, самостійне дослідження).
Для підтримки нового напряму нашої діяльності доцільно:
- проводити щорічний конкурс «Юний дослідник ЦПР» (кілька номінацій)
- поновити випуск друкованих альманахів тез дитячих робіт
- організувати виставково-концертну програму до 50-річчя ЦПР
Враховуючи ту обставину, що ці заходи не передбачено в річному плані роботи ЦПР, пропоную вводити їх поетапно. Відтак – вважати нинішній навчальний рік експериментальним, 2022/2023 – впроваджувальним, 2023/2024 – цілком реальним.
Методист С. М. Вакулишин залюбки допоможе кожному слухачеві, вихованцю, молодому педагогу у справі доведення чернеткового матеріалу до пристойного вигляду.
Висновок: такі ТО, як правознавці, мікробіологи, екологи, й надалі залишатимуться в орбіті Комунального навчального закладу «Київська МАН». А кращі дослідники ЦПР, окрилені успіхом на рівні нашого закладу, у найближчій перспективі зможуть змагатися на офіційних майданчиках району та міста.