«Допоможем птахам взимку» постійнодіючий проєкт вихованців гуртка «Юні медики» ЦПР Святошинського району м. Києва. Гуртківцям небайдужі проблеми птахів. Адже багатьом птахам вдається вижити взимку лише завдяки людям, які заздалегідь потурбувалися про годівнички та регулярно їх наповнюють. Відомо, що з 10 синиць без підгодовування до весни доживає лише одна. Птахи є незамінними помічниками, адже рятують сади й городи від шкідників. Вони є окрасою нашого довкілля. Вихованці гуртка «Юні медики» пропонують Вам відповісти на питання анкети « Місце природи в моєму житті». Будь ласка, виконайте пропоновані завдання.
Завдання 1: оцініть у балах від 1 (найменш значуще для вас) до 7 (найбільш значуще для вас) за що ви цінуєте природу:
- Природа – джерело знань
- Природа дає уявлення про прекрасне
- Природа дає людині гриби, ягоди, інші продукти харчування
- Природа дає людині деревину
- Природа – джерело натхнення, творчості
- Природа сприяє загартуванню організму, оздоровленню
- Природа – єдине і незамінне середовище життя
Завдання 2: розставте бали від 1 (найменш значуще для вас) до 9 (найбільш значуще для вас), що відображають ваш інтерес до природи:
- Збирання квітів, ягід, грибів, риболовля…
- Отримання натхнення, насолоди, позитивних емоцій…
- Відкриття чогось нового, набуття нових знань…
- Купання, ігри, відпочинок…
- Малювання природи…
- Допомога в охороні природи…
- Природа допомагає краще зрозуміти самого себе…
- Дослідницька діяльність у природі…
- Природа – місце спілкування з друзями…
Завдання 3. Оцініть перераховані справи у балах від 1 (найменш значущих для вас) до 9 (найбільш значущі для вас), залежно від значущості особисто для вас:
- Робота на присадибній ділянці (дачі)
- Туристичні походи
- Прибирання сміття у найближчому сквері
- Догляд за хатніми улюбленцями – тваринами (або квітами)
- Випуск стіннівки, оформлення стенду на екологічну тематику, участь у конкурсі малюнка «Природа і фантазія», екологічному театрі, тощо
- Виготовлення шпаківні (годівниці)
- Екскурсія екологічною стежиною
- Читання книг про природу
- Дослідження стану води у найближчій водоймі
Ключ до анкети:
Завдання 1. Цінність природи
Мета: виявлення усвідомлення учнями універсальної цінності природи.
Завдання 2. Інтерес до природи, мотиви взаємодії
Мета: виявлення спектру інтересів учнів до природи, мотивів взаємодії з нею.
Завдання 3. Екологічна діяльність
Мета: виявлення спрямованості особистості в екологічній діяльності.
Любіть травинку і тваринку,
і сонце завтрашнього дня,
вечірню в попелі жаринку,
шляхетну інохідь коня.
Згадайте в поспіху вагона,
в невідворотності зникань,
як рафаелівська Мадонна
у вічі дивиться вікам!
Ліна Костенко