Кожний учитель повинен домогтися, щоб учень якнайкраще знав близьке, дороге йому: батьківщину і все, що її стосується, так само, як уміє читати, писати, рахувати.
(К. Д. Ушинський)
Актуальність проєкту
На сучасному етапі українського державотворення надзвичайно актуальною є проблема виховання в підростаючого покоління патріотичних почуттів, активної громадянської позиції, сприяння тому, щоб вихованці усвідомлювали свій громадянський обовʼязок на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей. Гуртки мають стати для учнів місцем, де формувалась би громадянська зрілість, відповідальність за свій внесок у національно-культурне відродження України, у розбудову держави. Важливу роль у цьому відіграє патріотичне виховання учнів. Головною складовою патріотичного виховання є формування в учнів любові до рідної країни, особистих рис патріота України, виховання в учнів усвідомлення того, що вони українці, діти величного українського народу.
Мета проєкту:
Виховання в учнів почуття патріотизму, національної свідомості, гідності, гордості, любові до України, рідної мови, розуміння причетності до всіх подій, які відбуваються в Україні, розширення знань про Україну, її минуле та сьогодення.
Завдання проєкту:
- ознайомлення учнів з історією і сьогоденням України, життям і побутом народу;
- виховання пошани до культурного спадку українського народу;
- ознайомлення учнів із народним декоративно – ужитковим мистецтвом, побутом;
- ознайомлення учнів з українським національним одягом ( жіночий, чоловічий, відмінності у регіонах);
- укладання віртуальних маршрутів – подорожей Україною.
Учасники проєкту: Педагоги, здобувачі освіти, гуртківці, батьки.
Партнери проєкту: Методична служба центру позашкільної роботи, Ковганич Галина Григорівна – методист відділу.
Термін реалізації: листопад 2023 року – травень 2026 року.
Очікувані результати реалізації проєкту:
- Розвиток в учнів патріотичних і естетичних почуттів;
- Підвищення знань здобувачів освіти про Україну, її минуле, сьогодення;
- Удосконалення в учнів навичок пошуку інформації, вміння досліджувати, опрацьовувати, систематизувати результати пошуку.
Етапи реалізації проєкту:
І. Підготовчий етап
- Формування проєктної групи, розподіл обовʼязків між членами групи;
- Узгодження змісту проєкту з учасниками проєкту;
- Розробка інформаційно-методичного забезпечення реалізації проєкту;
- Проведення інформаційної кампанії «Долучайся до проєкту «Розкажу тобі про Україну»;
- Розроблення творчих завдань для здобувачів освіти в контексті проєкту;
- Оформлення в кабінеті тематичного стенду проєкту.
ІІ. Діяльність. Реалізація проєкту
- Розроблення маршрутів-подорожей Україною;
- Презентація маршрутів-подорожей Україною в гуртках;
- Організація дослідницького пошуку учасників проєкту:
- мапа України з позначенням визначних місць;
- український національний рушник;
- українська вишиванка;
- український національний одяг;
- герби міст України;
- Київ – столиця України;
- Святошин на карті Києва.
- Створення презентації за результатами дослідницького пошуку;
- Презентація результатів дослідницького пошуку;
- Створення відеороликів про Україну.
ІІІ. Презентація результатів діяльності
- Розміщення інформації про результати проєкту на сайті закладу.
- Презентація, портфоліо проєкту «Розповім тобі про Україну» на засіданні педагогічної ради.
ІV. Очікування результату проєкту
- Обговорення ходу та результатів проєкту на засіданні методичного обʼєднання відділу;
- Вивчення думки учасників прохід та реалізацію проєкту;
- Узагальнення отриманого досвіду, визначення орієнтирів подальшого розвитку проєкту.