Василь Олександрович Сухомлинський (1918-1970) – педагог, засновник гуманістичної, новаторської педагогіки.
Головна мета виховання – всебічний розвиток особистості. Важливим напрямом всебічного розвитку особистості є розумове виховання, яке потрібне людині не тільки для праці, а й для повноцінного духовного життя. Тому в процесі навчання дітей треба спонукати до самостійної пізнавальної діяльності, до самоосвіти. Цю роботу слід починати з малих літ, формуючи в дітей допитливість. Вважав, що навчання не повинно бути для дитини тягарем, а повинно бути радісною працею. Його творчі знахідки щодо навчання: “школа під відкритим небом”, уроки мислення на природі, кімната думки, культ книги, свято казки та ін., апробовані в практичній діяльності Павлиської школи, стали надбанням учительства.
Мета проекту
Залучити педагогічні колективи, учнівську молодь, батьків до вивчення педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського шляхом пошуково-дослідницької роботи; розкрити значення педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського для розвитку сучасних навчальних закладів.
Завдання проекту
- організувати вивчення педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського в усіх концентрах науково-методичної роботи на районному та шкільному рівнях;
- розкрити важливість педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського для будівництва нової української школи та визначення стратегічних завдань її розвитку;
- налагодити тісну співпрацю навчальних закладів у дослідженні спадщини В. О. Сухомлинського;
- виявити, систематизувати та узагальнити досвід творчого впровадження ідей В. О. Сухомлинського у діяльність навчальних закладів району;
- підготувати та видати посібник "Ідеї В. О. Сухомлинського в практиці роботи навчальних закладів"
Учасники проекту: педагогічні колективи навчальних закладів району, старшокласники, батьки, що виявили бажання взяти участь в проекті.
Виконавці проекту: Управління освіти, молоді та спорту Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, Науково-методичний центр управління освіти, молоді та спорту Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, Центр позашкільної роботи.
Партнери проекту: Інститут проблем виховання НАПН України, Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського, Київська Мала академія наук учнівської молоді, газети: "Шкільний світ", "Методист", "Позашкілля", "Освіта", журнали "Рідна школа", "Справи сімейні".
Термін виконання проекту: серпень 2017 р. – жовтень 2018 р.
Очікувані результати:
- учасники проекту поглиблять знання щодо педагогічної
спадщини В. О. Сухомлинського; - учасники проекту удосконалять навички пошуку інформації,
удосконалять вміння досліджувати, опрацьовувати, систематизувати
результати пошуку; - відбудеться збагачення методичного арсеналу педагогічних
працівників, що сприятиме підвищенню рівня їх професійної
компетентності, вдосконаленню і якісному поліпшенню навчально-
виховного процесу; - активізуються зав'язки з партнерами проекту, між навчальними
закладами району.
Шляхи реалізації проекту
І. Підготовчий етап
- Формування проектної групи на рівні району.
- Формування творчих груп з координації та розробки навчально-
методичного і науково-методичного забезпечення проекту. - Залучення для забезпечення наукового супроводу проекту наукових
працівників. - Поширення інформації про проект серед навчальних закладів району за
допомогою ЗМІ. - Складання плану-схеми проекту.
- Визначення мети, завдань проекту, форм діяльності.
- Створення пошукових груп та конкретизація завдань для них.
- Опрацювання різних джерел інформації.
- Підготовка соціологічних опитувальників для реалізації мотиваційного
елемента проекту. - Проведення соціологічних опитувань серед вчителів, учнів, батьків.
Аналіз матеріалів. - Розроблення рекомендацій щодо реалізації проекту на шкільному рівні.
- Укладання угод з видавництвами для публікації результатів реалізації
проекту.
ІІ. Діяльність. Реалізація проекту
- Розроблення інформаційно-методичного навігатора "Відзначення 100-
річчя від дня народження В. О. Сухомлинського". - Розроблення дорожньої карти "Реалізація проекту в навчальних закладах
району" - Організація та проведення на районному та шкільному рівнях
конференцій, педагогічних читань, круглих столів, семінарів-практикумів,
виставок педагогічної творчості. - Вивчення, систематизація та узагальнення творчого досвіду
впровадження ідей В. О. Сухомлинського у діяльності навчальних закладів
району. - Розроблення та видання посібника "Ідеї В. О. Сухомлинського в практиці
роботи навчальних закладів". - Обробка та оформлення результатів проекту.
- Представлення матеріалів проекту на конференціях, семінарах вчителів,
на засіданнях батьківських та учнівських рад.
ІІІ. Презентація результатів діяльності
- Розміщення інформації про здійснення проекту на сайтах: Управління
освіти, молоді та спорту Святошинської районної в місті Києві державної
адміністрації, Державної науково-педагогічної бібліотеки України
імені В. О. Сухомлинського, Київської Малої академії наук учнівської молоді,
навчальних закладів району. - Проведення заключної презентації проекту в Державній науково-
педагогічній бібліотеці України імені В. О. Сухомлинського. - Поширення інформації про проект в газетах "Шкільний світ",
"Методист", "Позашкілля". - Презентація посібника "Ідеї В. О. Сухомлинського в практиці роботи
навчальних закладів".
IV. Оцінювання успішності проекту
- Обговорення ходу та результатів реалізації проекту в проектних, творчих
та пошукових групах на засіданнях науково-методичної ради Науково-
методичного центру управління освіти, молоді та спорту Святошинської районної
в місті Києві державної адміністрації. - Дослідження громадської думки про хід та реалізацію проекту.
- Оцінювання результатів за настілками реалізованої мети та завдань.
- Узагальнення отриманого досвіду, визначення можливостей подальшого
розвитку проекту.
Додатково: